Goddag denna soliga dag, någon som känner till detta märket. Har några killar som målat taket "betongpannorna" med detta. Ser bra ut överlag.
Jag vet det finns många åsikter kring att måla taket men har inte råd att byta.

Danin Danin skrev:
Goddag denna soliga dag, någon som känner till detta märket. Har några killar som målat taket "betongpannorna" med detta. Ser bra ut överlag.
Jag vet det finns många åsikter kring att måla taket men har inte råd att byta.
Har precis fått fyra offerter på mitt tak och alla använde olika tillverkare av färg. Nog ingen större skillnad på dem efter googlat runt lite, så den är nog lika bra som dom övriga.
Ang. Måla pannorna så är det ett toppen alternativ ekonomiskt om allt annat i övrigt ser bra ut, anser jag. Mitt tak är 280kvm så en behandling inkl färg och vänta 10-15 år innan det verkligen är dags för ett byte är väl värda pengarna.

G Ganescha skrev:
Har precis fått fyra offerter på mitt tak och alla använde olika tillverkare av färg. Nog ingen större skillnad på dem efter googlat runt lite, så den är nog lika bra som dom övriga.
Ang. Måla pannorna så är det ett toppen alternativ ekonomiskt om allt annat i övrigt ser bra ut, anser jag. Mitt tak är 280kvm så en behandling inkl färg och vänta 10-15 år innan det verkligen är dags för ett byte är väl värda pengarna.

Det blev fantastiskt snyggt, de gjorde åt ca 8 hinkar ggr 20 liter. Så ca 30m2 per hink sa han. Osäker på måtten men tror det blir rätt lagom för två lager färg.

fick även en extra hink ifall det skulle behövas.
Pris 41000kr för tvätt och målning.
Ser man till priset skulle jag nog inte måla mycket billigare och sen tiden på det kunde kan jag jobba istället.

• Ett gult och svart hus med röda fönsterluckor, terrass och delvis molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Perfekt, tackade precis ja till en offert med ett pris på 45000:-. Tvätt och målning. Spänd på resultatet. Tikkurilas är färgen dom kommer använda, samma märke på anti-algen.

G Ganescha skrev:
Perfekt, tackade precis ja till en offert med ett pris på 45000:-. Tvätt och målning. Spänd på resultatet. Tikkurilas är färgen dom kommer använda, samma märke på anti-algen.
Du kommer nog bli mer än nöjd, det tog 1 dag att tvätta har jag för mig samt en dag måla. Det var rätt smidigt. De var duktiga på att sköta säkerheten där de hade fallskydd på hela tiden. Var väl en 6 veckor mellan tvätt och måleri. Grannen gjorde samma förra året där gjorde de allt på 2 dagar tvätt och måleri. Inget algmedel samt inget fallskydd.

Nu kollade jag bilderna från när grannen målade och såg loggan, det var fan samma företag. Det hade jag helt missat och tänkte de vill jag inte ha :) då verkar de ha använt bättre underentreprenör i år då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.