H
Notiser fungerar inte, tittar jag i appen för Android så ser jag bara ett ämne/rubrik för idag och inget mer.

Kan det vara så att du råkat inaktivera notiser från Byggahus appen i din mobil?

H
Under Notiser ser det ut så här:

Skärmdump av ett forum där användare svarat i ämnet Notiser och länkat trådar under rubriken Bevakningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men under bevakningar ser det ut så här (så jag borde ha haft fler Notiser eller?)

Skärmavbild av ett forum med bevakningslista som visar olika diskussionstrådar om verktyg och byggprojekt.
Skapa konto

Forumprogramvaran vi använder skickar bara ut en notis, missar man den så får man inga fler notiser allteftersom det kommer in nya svar. Det är ganska dumt eftersom det är lätt att missa och komma i osynk.

Snabbaste fixen är att läsmarkera allt under Senaste, och nollställa allt, men det är inte säkert man vill göra det. :(
@cnils jag vill att vi skriver upp detta på att göra listan.

H
Ok. Men borde jag inte se alla Notiser i appen under Notiser? Även om jag inte ser något på startskärmen på mobilen?

Det kan man tycka och jag håller delvis med dig men listan över notiser visar bara upp olästa notiser som är yngre än 7 dagar (tror jag).

H
Jag är fortfarande inte med på hur menyn i appen Notiser fungerar. Några trådar/rubriker finns där (långt ifrån alla) oavsett om dom är lästa. Nu ser det ut så här i min app. Alla är lästa igår

Skärmdump av en mobilapp som visar en notislista med användarnamn och trådtitlar, där alla är markerade som lästa igår.
Skapa konto

Redigerat:
Notiserna ligger enligt systemet tydligen kvar i listan bara i 4 dagar, fast jag ser notiser som är 6 dagar gamla. :thinking:
Nu har jag ändrat så att notiserna ska ligga kvar i 365 dagar istället men jag har än så länge in upptäckt någon ändring.

Jag tror att det kan vara så att notissystemet hänger sig eller något. Vi bör också förtydliga vilka notiser som är olästa, den ljusblåa pluppen är inte tydlig nog. Facebook lägger en ljusblå färg bakom olästa notiser, vi kanske borde göra samma sak.

H
Hur markerar man en Notis som läst? Jag har klickat och läst men den blå punkten finns kvar

Skärmklipp av ett notisflöde på ett forum med oläst markerad av en blå punkt.
Skapa konto

Den blåa pluppen är tydligen inte en "oläst-markering" får jag veta nu. Utan en "ny-markering". Enligt inställningarna är en ny notis ny i 3 timmar, men i mitt fall så stämmer inte detta. Det är något som inte funkar rätt här.

• Skärmdump av webbforum med notiser, en blå "ny-markering" visas vid en diskussionstråd.
    Skapa konto
Tack för att du har uppmärksammat oss på detta @hus520.

Den ljusblå pluppen betyder att notisen är mindre än 10 minuter gammal från det att du notisen visats på sajten (oavsett om det är i desktop eller i mobilen).

Vi ska försöka förtydliga detta genom att dela upp notiserna i "NYA" och "TIDIGARE" och försöka lägga till läsmarkeringar (ungefär som Facebook gjort med sina aviseringar) så att man lättare förstår hur det hänger ihop.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.