Hej!
Jag har problem med pälsängrar i min lägenhet och har ett gammalt plankgolv med mycket springor så verkar hopplöst att städa bort dem innan jag åtgärdat golvet. Det verkar som om någon fyllt springorna för länge sedan med något som spruckit lite så är en del små springor i fyllningarna. Se bilder. Det är nog väldigt svårt att ta bort nuvarande fog. Finns det något enkelt sätt att ’fylla’ på på ett diskret sätt? Vad ska jag använda för produkt? Tänker att jag också borde sätta igen springor vid golvlister etc.

• Närbild på gammalt plankgolv med tydlig lång springa och sprucken fyllning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av gammalt plankgolv med synlig springa och gammal sprucken fog.
    Skapa konto
  • Närbild av gammalt plankgolv med en spricka och försökt fyllning som spruckit och skapat mindre springor.
    Skapa konto
Hej!

Det absolut bästa är att ta bort gammal fog. Till det finns maskin som handöverfräs, sänksåg eller multimaskin med lämplig klinga.
Sedan rekommenderar jag att golvet slipas och ytbehandlas. Så gjorde i alla fall jag. Det kommer bli svårt att få en jämn och fin fog i springan annars då den dels sjunker och kommer hamna överallt.

Jag har jag notat 3 rum hemma, ca 30kvm. Till det användes Casco Golvfog grå i mitt fall, https://www.bauhaus.se/casco-golvfog-vit
Ytbehandlades med en grå lack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.