Har tagit bort lite väggar på ovanvåningen och försöker nu fixa till hålen i golvet efter dem. Vid ena hålet hamnade de kvarvarande golvbrädorna fjäder mot fjäder - det problemet har jag löst med enastående resultat men nu har jag kliat hål i skallen över nästa hål där brädorna hamnar not mot not. Hyvla till en specialbräda och "vinkla i" funkar dessvärre inte, vid ändarna skall brädorna in och under en gammal vägg. Ungefär, dålig på att förklara.

Alltså, finns det något smart sätt att fixa till mitt problem? Eller blir det till att göra en bräda med bara undre delen av noten kvar och även ta bort den undre delen på de angränsande brädorna?

• golv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Dalbotös skrev:
...Vid ena hålet hamnade de kvarvarande golvbrädorna fjäder mot fjäder - det problemet har jag löst med enastående resultat...
Kan du i så fall inte förse de problematiska golvplanken med en fjäder? Tillverka en list som passar tight i noten, och som är knappt dubbelt så bred som noten är djup. Tryck sedan in lim i noten och knacka dit listen. Nu har du en fjäder istället för not, och kan gå tillväga på samma sätt som du gjorde när du fixade det andra hålet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.