5 592 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Nostalgihus/Husstommen/Q-Houses?
Sida 1 av 2
Hej, är det någon som har haft med dessa att göra? Det är är i stort sett samma företag. Vi är rätt nära att beställa ett hus från dem. Duvemåla 100. Bygggsats i storblock. Vore jätteglad om man fick lite info och erfarenheter om dem. 
Tutviken skrev:
Vi har haft endel med de att göra och vi var på väg att beställa från dem men som tur var så erbjöd SvenskaModulhus nästan samma pris för likadant hus. Det som var problemet var att det mesta hängde liksom i luften med Nostalgihus. Det löser vi sen var ledordet.
Det har även varit en säljare här på forumet som har låtsas att han var köpare av dem och rekomenderade dem till andra. Jag misstänkte det och mailade moderatorn om det och det kollades upp och det stämde mycket riktigt. Så han stängdes av. Inget vidare uppträdande.
Men jag kan därimot rekomendera SvenskaModulhus.
Vi har byggt med dem och ni får gärna kontakta oss och även titta förbi och se hur deras hus som vi byggt är konstruerat. Vi har byggt vårat hus helt själva beställde stommrest men har gjort allt annat själv.
Vill ni ha nummer till våran säljare på Svenskamodulhus så går det bra att bara svara eller maila så får ni det. Allt har fungerat bra med dem och han har varit mycket pålitlig.
Är det något mer som ni vill veta så är det bara att fråga.
Häls Niclas och Ella
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Vilket husföretag var det du menade?
Jag har tyvärr byggt med dem och jag kan inte annat än säga att det har och är en mardröm. Nu har det lämnat vårat bygge och det är inte färdigställt. Mina rekommendationer är att inte anlita dem. Helene Blomquist TrångsundTutviken skrev:
Det var nostalgihus vi menade, men av olika skäl var vi igår " tvugna " att ta bort inlägget, men faktum kvarstår att vi liksom hellan står med en omonterad stomme och icke levererat material som vi redan betalat för. Detta kommer kosta oss ett antal 100 000 kr extra på grund av bluff företaget !! välkommen till klubben .....
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Hellan, som nyregistrerad måste du uppge fullständigt namn och var du har byggt i meddelandet där du ger referenser. Se klistrade instruktioner högst upp i denna avdelning.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Hade ni totalentreprenad med Nostalgihus?
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
De verkar ha gett sig in i ett nytt segment. kanske passar kapacitet och kompetens bättre.
Hittade nedanstående när jag googlade lite på företagsstrukturen.
Friggan.se - Friggebodar
Hittade nedanstående när jag googlade lite på företagsstrukturen.
Friggan.se - Friggebodar
När jag skissat upp mitt hus och skickade runt till olika företag för att få det offerterat, skickade jag till två personer på deras kontaktsida, och fick _två_ olika pris från samma företag. Då jag påpekade detta (skillnaden var över 100.000
så viftades de bort, oseriöst tyckte jag och valde en annan leverantör.... och enligt de inlägg som står här så valde jag tydligen rätt!