3 342 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Norrhult No 529
Hejsan !
Hur står ni ut med dessa spisar. Det är går ju åt en heltidstjänst om man skall hålla dem varma. Skämt o sido. Jag tänker kasta ut min nästa sommar och ersätta den med en köksspis med betydligt större eldstad. Efter fem vintrars eldning är man så trött på en sådan spis. Visst värmer den bra, men man får ju i stort sett sitta framför den och mata ved kontinuerligt. Skall man dessutom elda på fler ställen i huset blir man ju tokig. Nä, till sommar blir det definitivt någonting annat. Går det förresten att sälja en sådan här pjäs. Jag har även vedförrådet som är under spisen.
Mvh / Niclas
Hur står ni ut med dessa spisar. Det är går ju åt en heltidstjänst om man skall hålla dem varma. Skämt o sido. Jag tänker kasta ut min nästa sommar och ersätta den med en köksspis med betydligt större eldstad. Efter fem vintrars eldning är man så trött på en sådan spis. Visst värmer den bra, men man får ju i stort sett sitta framför den och mata ved kontinuerligt. Skall man dessutom elda på fler ställen i huset blir man ju tokig. Nä, till sommar blir det definitivt någonting annat. Går det förresten att sälja en sådan här pjäs. Jag har även vedförrådet som är under spisen.
Mvh / Niclas
Håller med - täljsten i ugnen har jag också på min vedspis (som dock inte är en Norrhult utan en Huskvarna no 26).JCS skrev:
Ang att sälja
http://www.blocket.se/vi/9586827.htm?ca=23_16_s
Fast om jag var du tänkte jag om - nog är det mysigt med vedspis i köket?
Klicka här för att svara