Hejsan !

Hur står ni ut med dessa spisar. Det är går ju åt en heltidstjänst om man skall hålla dem varma. Skämt o sido. Jag tänker kasta ut min nästa sommar och ersätta den med en köksspis med betydligt större eldstad. Efter fem vintrars eldning är man så trött på en sådan spis. Visst värmer den bra, men man får ju i stort sett sitta framför den och mata ved kontinuerligt. Skall man dessutom elda på fler ställen i huset blir man ju tokig. Nä, till sommar blir det definitivt någonting annat. Går det förresten att sälja en sådan här pjäs. Jag har även vedförrådet som är under spisen.

Mvh / Niclas

Hej

Jeg har også en sådan spis.
Fyld ovnen med täljsten ca. 25 kg pak den tæt op mod væggene, så holder den varmen i mange timer efter ophør med fyringen.

Mvh

JCS

JCS skrev:
Hej

Jeg har også en sådan spis.
Fyld ovnen med täljsten ca. 25 kg pak den tæt op mod væggene, så holder den varmen i mange timer efter ophør med fyringen.

Mvh

JCS
Håller med - täljsten i ugnen har jag också på min vedspis (som dock inte är en Norrhult utan en Huskvarna no 26).
Ang att sälja
http://www.blocket.se/vi/9586827.htm?ca=23_16_s
Fast om jag var du tänkte jag om - nog är det mysigt med vedspis i köket?

Hejsan !

Jag har fyllt ugnen med tegelsten så visst håller den värmen ett tag i varje fall. Det blir ingen köksspis, det blir en vedspis av typ Viking 30 istället. Tar betydligt mindre plats och är säkert mer effektiv.

/ Niclas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.