Har installerat en Mitsubishi Ninja FT25 och utedelen låter som i filmen. Man kan även höra det rätt tydligt inne i huset om man inte spelar musik eller nått.
Låter era utedelar från Mitsubishi lite lika? Tänker då på det högfrekventa fläktljudet, inte det lilla skramlet.
Låter era utedelar från Mitsubishi lite lika? Tänker då på det högfrekventa fläktljudet, inte det lilla skramlet.
Medlem
· Nykvarn
· 2 597 inlägg
Verkar vara för gammal för att höra det högfrekventa ljudet 
Låter ansträngd , är det sjukt kallt ute ?
Känner inte igen ljudet men kanske beror på att det är inspelat, ta hem åf/installatör om du känner dig osäker
Låter ansträngd , är det sjukt kallt ute ?
Känner inte igen ljudet men kanske beror på att det är inspelat, ta hem åf/installatör om du känner dig osäker
Här kommer en ny från stillastående fläkt upp till gångfart. Som höres låter det ganska mycket när fläkten accelererar upp i fart, kanske är det gallret som resonerar eller nått.
Hur som helst, mot sista fjärdedelen av filmen har den full fart och då är det ju ganska tyst men det lite tjutande ljudet från uppstarten finns fortfarande där och hörs tydligt på insidan i huset.
Hade verkligen inte tänkt att utedelen skulle vara tyst men såg framför mig mer ett väsande fläktljud än lätt tjutande.
Hur som helst, mot sista fjärdedelen av filmen har den full fart och då är det ju ganska tyst men det lite tjutande ljudet från uppstarten finns fortfarande där och hörs tydligt på insidan i huset.
Hade verkligen inte tänkt att utedelen skulle vara tyst men såg framför mig mer ett väsande fläktljud än lätt tjutande.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack! Jag har kört lite kyla nu på sommaren och intressant nog så är den helt tyst då. Precis som du skriver så är det bara luften som hörs. Får kanske vänta och se till nästa vinter och se om oljudet kommer tillbaka när det blir kallt.B b_hasse skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Låter som lagerfel i mina öron. En frisk anläggning har som sagt bara ett dovt sus från fläkten och ett lätt morrande från kompressorn när den arbetar. Detta efter min erfarenhet av dels en skitgammal IVT Nordic Inverter (Sharp), drygt 20 år gammal still going strong, samt ett par år gammal Daikin Caldo XRH40.
Har aldrig hört ljuden som redovisas i filmen.
Har aldrig hört ljuden som redovisas i filmen.
Hur gick det med detta? Har en Ninja FT35 och nu första kalla dagarna hör jag ett liknande ljud från utedelen vid kyla. Trycker man lite på plåten tycker jag ljudet ändrar karaktär.
Fick tyvärr aldrig någon ordning på det men pumpen fortsätter ändå göra sitt jobb trots oljudet. Du får gärna säga till om du hittar något sätt att få bort det. 🙃ProfessorRekyl skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden