M ManganA #1 Medlem · 35 inlägg 19 sep 2007 22:11 ManganA Medlem 35 inlägg 19 sep 2007 22:11 #1 Någon som har erfarhenhet från Nordpeis kamin "Roma Kök"? Den har enligt uppgifter på eldabutiken en verkningsgrad på upp till 66% medans de flesta andra ur nibekoncernen har upp till 78%. Vet ni varför den har sämre? (jmf t.ex. mot London på http://www.eldabutiken.se/index.php?showProduct=1&pageID=4&getMember=0&getFamily=13&submit=S%F6k ). Det skulle i princip innebära att man får lägga in fem vedträn i London men sex vedträn i Roma - verklar märkligt.
Någon som har erfarhenhet från Nordpeis kamin "Roma Kök"? Den har enligt uppgifter på eldabutiken en verkningsgrad på upp till 66% medans de flesta andra ur nibekoncernen har upp till 78%. Vet ni varför den har sämre? (jmf t.ex. mot London på http://www.eldabutiken.se/index.php?showProduct=1&pageID=4&getMember=0&getFamily=13&submit=S%F6k ). Det skulle i princip innebära att man får lägga in fem vedträn i London men sex vedträn i Roma - verklar märkligt.