Är på jakt efter en ny balkongdörr och såg att bygghemma hade 50% rabatt på Nordiska fönster just nu. Är lite lockande att beställa en sådan dörr men när jag sökte på forumet verkar det vara delade meningar gällande deras fönster.
Är det någon som har erfarenhet av deras balkongdörrar?

Bästa svaret

Har monterat ett gäng sådana.
Norrland plus tror jag de hette.
Tyckte de var riktigt bra och jag har monterat många dörrar genom åren.

• Gilla
Enterprise och 1 till
  • Laddar…
V verktygsgurun skrev:
Har monterat ett gäng sådana.
Norrland plus tror jag de hette.
Tyckte de var riktigt bra och jag har monterat många dörrar genom åren.
Vilket var bäst? Helheten?

• Gilla
RickyB
  • Laddar…
J JF. skrev:
Vilket var bäst? Helheten?
Hela kedjan funkade för mig. Fick dem i tid och var inga problem att montera.
Så jag har iaf inget att klaga på.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Har beställt fönster från dem i etapper. Byter ut våningsplan för våningsplan. Inväntar du en beställning vi gjort på ett vridfönster med måtten 20x13 (enormt vridfönster) samt ett mindre fönster med specialmått.

Till våren lutar det åt två altandörrar och även tyå ytterligare fönster. Kan rekommendera deras Norrland plus, men framförallt Passiv-fönstren.

Ett annat tips är att vänta in kampanjer, de kommer titt som tätt, själv köpte jag senast under Black Friday, och gjorde en besparing på typ 8000kr mot deras vanliga kampanjer.

Mycket nöjd med fönstren från dem.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Har köpt fönster och fönsterdörrar från Nordiska fönster. En katastrof utseendemässigt. Om man gillar extra breda synlig svarta gummilister på ca 2 cm som isolering inuti fönstren och extra små glaspartier i förhållande till fönstrens och dörrarnas storlek, och andra fula detaljer, då är är Nordiska fönster rätt. Går inte att returnera då de tillverkar allt på beställning. Varning.

Hej,

Har precis fått 2 st PVC av modell Fjäll Stadig, fönsterdörrar levererade från Nordiska Fönster och är inte helt nöjd då där är ganska många skrapmärken på båda.
Men hade beställt hantverkare och hade inte möjlighet att inte göra det så att säga, man har ju en plan man följer.
Mitt råd är att noga kolla efter märken och vi hade en hel del märken bakom skyddstejpen som man ofta väljer att ta bort efter montering av dörren då man vill tro att där ska det väl iaf inte vara några märken - men det var där.
Lägger upp en del bilder så kan man se det tydligt.
Skickade såklart in bilder till deras kundtjänst direkt så nu får vi se vad som händer gått en vecka och inte hört nåt än men semester tider så det får man väl finna sig i men trött blir man iaf.

• Skrapmärken på vita PVC-fönsterdörren Fjäll Stadig, med fokus på ramen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närblev bild av skrapmärken på den vita karmen av en PVC-fönsterdörr från Nordiska Fönster.
    Skapa konto
  • Nahaufnahme eines weißen PVC-Fensterrahmens der Marke Fjäll Stadig mit sichtbaren Kratzern hinter Schutzfolie.
    Skapa konto
  • Närbild på en PVC fönsterdörr med skrapmärken och skyddstejp med ikoner.
    Skapa konto
  • Ny PVC-fönsterdörr med synliga skrapmärken nära kanten och skyddstejp delvis borttagen.
    Skapa konto
  • Närbild på vita PVC-fönsterdörrens kant med synliga skrapmärken och skyddstejp med symboler.
    Skapa konto
  • PVC-fönsterdörr med skrapmärken och skyddsdekalerna närbild.
    Skapa konto
Det där såg trist ut. Hoppas det löser sig på ett smidigt sätt för dig.

K Kevin Lindell skrev:
Hej,

Har precis fått 2 st PVC av modell Fjäll Stadig, fönsterdörrar levererade från Nordiska Fönster och är inte helt nöjd då där är ganska många skrapmärken på båda.
Men hade beställt hantverkare och hade inte möjlighet att inte göra det så att säga, man har ju en plan man följer.
Mitt råd är att noga kolla efter märken och vi hade en hel del märken bakom skyddstejpen som man ofta väljer att ta bort efter montering av dörren då man vill tro att där ska det väl iaf inte vara några märken - men det var där.
Skickade såklart in bilder till deras kundtjänst direkt så nu får vi se vad som händer gått en vecka och inte hört nåt än men semester tider så det får man väl finna sig i men trött blir man iaf.

K Kevin Lindell skrev:
Hej,

K Kevin Lindell skrev:
Hej,

Hej Kevin.
Hur löste det sig? Jag personligen hade aldrig monterat dom då det är väldigt mycket märken.

Det har löst sig bra till slut får jag väl ändå säga. Fick kompensation för dörrarna och merparten av märkena fick jag bort med tandkräm - tacka colgate, så jag känner mig nöjd

K Kevin Lindell skrev:
Det har löst sig bra till slut får jag väl ändå säga. Fick kompensation för dörrarna och merparten av märkena fick jag bort med tandkräm - tacka colgate, så jag känner mig nöjd
Fan, vi använder bara Aquafresh

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.