Hej! Funderar på att beställa badrumsmöbel härifrån, nån som har deras badrumsmöbler? Åsikter??
 
Vi blev lurade av Nordisk Spa
Vi beställde våra badrumsmöbler för nästan 3 månader sedan. Efter bara några dagar kom fakturan på hela beloppet. Jag ringde upp dem och kom överens om att betala hälften i förskott och resten vid leverans. Rörmokaren och plattsättaren får måtten på möblerna och de drar rör och kaklar efter dem.
I slutet av September får vi äntligen kontakt med dem och de informerar oss om att de ska återkomma med besked då leveransen från Kina hade kommit in nydlygen. Dagarna går och de hör aldrig av sig. Vi ringer och tjatar och tillslut åker vi till butiken. Butikspersonalen informerar oss att våra möbler inte hade kommit och att det fanns ingen garanti på att de skulle komma överhuvudtaget. Butikspersonalen ber oss prata med ägaren Michael eftersom de inte kan hjälpa oss. Ägaren, Michael Kroeker, vägrar att prata med oss och lämnar butiken sägandes "tjejerna ska hjälpa er" "jag måste gå". Efter 20 minuter kommer en man in som presenterar sig och visar intresse för problemet. Han upprepar att de inte kan hjälpa oss "tyvärr" och att de inte kan stå för varken rörmokarens eller plattsättarens extraarbete i form av ändringar som behövs för de nya möblerna. Att kompensera oss var helt uteslutet. Butikspersonalen berättar att de alldrig träffat mannen förut.
Vi lämnar butiken utan våra badrumsmöbler, utan våra pengar och utan kompensation:mad:
En anmällan till Konsumentverket är gjort.


Nordisk Spa satte in våra pegar på vårt konto, 50% av den totala summan, några dagar senare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.