funderar på en ny kamin
en nordic m täljsten
någon som har o vad tycker ni
 
Helt ok. Som i de flesta täljstenskaminer så är täljstenen i sig självt mer en utseendesak än att den har värmelagrande effekt.Det är endast den sten som befinner sig ovan eldstaden som i huvudsak blir varm vilket självklart är en försumbar ackumulering. Bra förbränning o pris.
 
den har värmelagrande magasin
men ganska låg vikt ca 220 kg
det är lite svårt o hitta omdömen etc på nätet
köper man en ny kamin så blir det för många år framöver
det plåtskrället jag har nu har stått sen 1978 gissar jag
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.