Hej hej!
Har någon vänlig själ tid att hjälpa en idiot som jag så skulle jag vara tacksam!
Tvättställsblandaren i badrummet läcker. Det är en äldre modell, Mora temp tror jag den heter. Utgick 2015 om jag läser rätt på Moras hemsida.
Jag har bytt ut packningen i mynningen men den fortsätter läcka och läckaget ökar stadigt. Antar att det är något inuti som ska bytas. Räcker det med att bygga manschettpaciningen? Eller måste även kolven bytas? Är det värt att laga eller är det dags att byta blandare?
Har någon vänlig själ tid att hjälpa en idiot som jag så skulle jag vara tacksam!
Tvättställsblandaren i badrummet läcker. Det är en äldre modell, Mora temp tror jag den heter. Utgick 2015 om jag läser rätt på Moras hemsida.
Jag har bytt ut packningen i mynningen men den fortsätter läcka och läckaget ökar stadigt. Antar att det är något inuti som ska bytas. Räcker det med att bygga manschettpaciningen? Eller måste även kolven bytas? Är det värt att laga eller är det dags att byta blandare?
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Läcker det genom pipen eller läcker den vid handtaget?
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Du får byta insattsen i den skulle jag tippa på
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
https://www.vvsochbad.se/Reservdela...sa-och-Kolv-020-ESS-MoraTemp-Mega-310497.html
Finns såklart på flera ställen
Finns såklart på flera ställen
Klicka här för att svara
