Hej hej!
Har någon vänlig själ tid att hjälpa en idiot som jag så skulle jag vara tacksam!

Tvättställsblandaren i badrummet läcker. Det är en äldre modell, Mora temp tror jag den heter. Utgick 2015 om jag läser rätt på Moras hemsida.

Jag har bytt ut packningen i mynningen men den fortsätter läcka och läckaget ökar stadigt. Antar att det är något inuti som ska bytas. Räcker det med att bygga manschettpaciningen? Eller måste även kolven bytas? Är det värt att laga eller är det dags att byta blandare?
 
Läcker det genom pipen eller läcker den vid handtaget?
 
Genom pipen! På bilden är kranen alltså avstängd. Trots det rinner vattnet.
 
  • Stängd kran med droppande vatten mot en handfat med öppet avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får byta insattsen i den skulle jag tippa på
 
Tack för svar! Men som sagt är jag lite efter när det gäller sånt här. Var består insatsen av? Ingår kolven i den?
 
Byt både kolv och hylsa. Det gick förut att köpa som ett kit. Tror det går fortfarande. Var ett tag sedan jag lagade en sådan.
 
Tack så mycket!
 
Insats utbytt och kranen är som ny! Tack än en gång för hjälpen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.