Hej, det blev nollfel i fasadmätarskåpet hos svärmor och svärfar i helgen, i en koppling som elnätsägaren gjort vid anslutningen av huset när det byggdes dec 2015.

Dem verkar inte vilja ta sitt ansvar, alltså inte ta kostnader för självrisk och åldersavdrag för allt som gick sönder på grund av felet. Värmepanna, frys, mikro, tvätt, tork med mycket mer....

Borde inte konsumenttjänstlagen gälla även för en elnätägare?

Både elektriker som var på plats samt elnätsägarens egna kille som kom på plats sa att det var deras fel. Vad säger ni?
 
Det enda jag ser att de ska betala är din självrisk, samt lite extra kostnader som din försäkring inte täckte.
Det är så trist att betala åldersavdrag, men din utrustning som förstördes, ska ju inte värderas till nypris.

Det är egentligen ditt försäkringsbolag som har störst problem. Hör efter med dem om de har inlett ett regressförfarande mot nätbolaget. I så fall kan du åtminstone kanske krångla dig bort från att betala självrisken.
 
H
Får ut på blocket och leta upp varor från 2015.
Se vad dom
Kostar och se vad ni får.
Det bör va cirka lika.
Om det nu har går sönder kan ni ju inte få nytt bara för att.
Utan ni ska få likvärdigt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.