Hej
Min gamla spis hade tre faser och nollan friställd (bild 1).Är det bara att koppla in nollan i ny väggkontakt enligt den nya spisens elschema med tre faser (L1 L2 L3) och nollan(5) bild 2.
 
  • En öppen elektrisk kabelanslutning med markerade faser (L1, L2, L3) och nollan på en väggkontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elanslutning av spis med tre faser och nollan kopplad enligt schema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
Det understa ser korrekt ut såvida skruvarna är rätt spända.

Det översta får du göra om från grunden, kolla även andra änden.
 
Det finns en risk att det finns en orsak varför den blå inte är ansluten i uttaget. Så förutom att ansluta den i uttaget måste du säkerställa att den är ansluten till nolla i anda änden.
 
A Avemo skrev:
Det finns en risk att det finns en orsak varför den blå inte är ansluten i uttaget. Så förutom att ansluta den i uttaget måste du säkerställa att den är ansluten till nolla i anda änden.
Tack
 
A Avemo skrev:
Det finns en risk att det finns en orsak varför den blå inte är ansluten i uttaget. Så förutom att ansluta den i uttaget måste du säkerställa att den är ansluten till nolla i anda änden.
Tack
 
E El-Löken66 skrev:
Det understa ser korrekt ut såvida skruvarna är rätt spända.

Det översta får du göra om från grunden, kolla även andra änden.
Tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.