galento
Hej,kanske kan vara bra att veta för nån:fick mail från ClubNokia om att det fanns en uppdatering av programvaran till version 4.20 till min 6125.Detta skulle ge ökade prestanda och fler funktioner enligt Nokias hemsida och jag gjorde som det stod på sidan och laddade in den nya programvaran.

Detta skulle jag inte gjort då ringsignaler,meddelandesignaler,teman,kalkylatorn mm,mm försvann och nu är den på reparation hos en Nokia verkstad.

Enligt reparatören är det bättre att köra på den "gamla" programvaran då det finns en del buggar och annat över nätet så han tyckte detta var vansinnigt.

Han var också osäker på om det gick att fixa telefonen,får hoppas allt detta går på garantin då det var från Nokias egen hemsida det gjordes.Det stod även att det inte gick att köra in den gamla programvara tillbaka när man väl bytt:(

Kan ju vara bra att tänka på om det är nån mer som får erbjudandet om en telefon med ökade prestanda och fler funktioner och tänker uppdatera via nätet.:mad:

Uppdaterade min Nokia 5500 Sport och det fungerade bra (till och med lite bättre,men var inga nya funktioner i denna uppdateringen).
Men fick massa varningar om att ta backup på allt innan jag genomförde uppdateringen.
Många inställningar fick dock göras om på telefonen, datum/klocka, inställningar tema, ringsignaler m.m.

Självklart går det att fixa telefoner där uppdateringen misslyckats. Om man har rätt utrustning. Det är ju bara mjukvara som saknas. Ingen hårdvara är ju skadad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.