Hej
Har lite problem med en 3-fas maskin.
Start & stopp + nödstopp.
Maskinen går ej att starta när nödstoppen är intryckt(vilket är bra) men när maskinen är i drift så stannar den ej med nödstopp.
Jag har kopplat nödstoppen i serie med underspänningsutlösaren (400v)
Måste man ha en separat kontaktor för nödstoppknappen eller ska det inte räcka med underspänningsutlösaren?
Har lite problem med en 3-fas maskin.
Start & stopp + nödstopp.
Maskinen går ej att starta när nödstoppen är intryckt(vilket är bra) men när maskinen är i drift så stannar den ej med nödstopp.
Jag har kopplat nödstoppen i serie med underspänningsutlösaren (400v)
Måste man ha en separat kontaktor för nödstoppknappen eller ska det inte räcka med underspänningsutlösaren?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du ska koppla din knapp i serie med det du skrivit 400V på. Utgå antingen från L1 eller L3.
Som du gjort nu är inte bra eftersom du kör motorn på två faser om du löser ut nödstoppet. Bra om motorskyddet är ok och fungerande i så fall. Att inte underspännimgen bryter beror på att den bakmatas via motorns lindningar när det väl är i drift. Så helt normalt att det beter sig som det gör.
Som du gjort nu är inte bra eftersom du kör motorn på två faser om du löser ut nödstoppet. Bra om motorskyddet är ok och fungerande i så fall. Att inte underspännimgen bryter beror på att den bakmatas via motorns lindningar när det väl är i drift. Så helt normalt att det beter sig som det gör.
Okej tack för svar! Trodde 400v spolen redan var rätt kopplad (beggad maskin)GK100 skrev:
Du ska koppla din knapp i serie med det du skrivit 400V på. Utgå antingen från L1 eller L3.
Som du gjort nu är inte bra eftersom du kör motorn på två faser om du löser ut nödstoppet. Bra om motorskyddet är ok och fungerande i så fall. Att inte underspännimgen bryter beror på att den bakmatas via motorns lindningar när det väl är i drift. Så helt normalt att det beter sig som det gör.
OkejGK100 skrev:
Klicka här för att svara


