6 193 läst ·
49 svar
6k läst
49 svar
Nödlösning - men sen då?
Jo, den kommer ju vakna till liv när du petar på den och sedan är det kört.. har du inte sett dokumentären? ( http://www.imdb.com/title/tt0078748/ )pink_painter skrev:
Mehn sluta nuh!!!
Tänk på att jag är ensamstående med två småttingar....nu vägrar jag stoppa ner handen i brunnen!!! :x
Jag har enplans med källare (och kallvind). Jag vet att det är avluftning inblandat, hade t.o.m. en tråd med bilder om det i våras, för jag har varit uppe på kallvinden och kollat.nino skrev:
Redigerat:
titta i rummet rakt under badrummet, oftast går stammen ner där och vidare rakt ner i betonggolvet ofta med en lucka 3-4dm upp från golvet
Man kan kapa röret i lagom höjd och skarva till plast där.
rören kan man annars hänga i taket blir ju ett 110mm rör till det stället där avloppet går ner i källar golvet
stoppa ner handen nu! vi ringer 112 om du inte hört av dig på 30 min
rören kan man annars hänga i taket blir ju ett 110mm rör till det stället där avloppet går ner i källar golvet
stoppa ner handen nu! vi ringer 112 om du inte hört av dig på 30 min
Så du menar att avloppet inte är i närheten av det stora röret i garderoben i rummet bredvid? För den går rakt igenom huset från "verkstan" nere i källaren (med lucka en bit upp från golvet), rätt igenom golvet, genom garderoben i ena hörnet och upp på kallvinden och avslutas genom taket.nino skrev:titta i rummet rakt under badrummet, oftast går stammen ner där och vidare rakt ner i betonggolvet ofta med en lucka 3-4dm upp från golvet
stoppa ner handen nu! vi ringer 112 om du inte hört av dig på 30 min![]()
Rakt under badrummet är gillestugan och där går banne mig inget ner genom taket (betong) där!
Jo det hade ju sett något ut om jag hade skitit i rören. Ska se om jag har nån gummihandske att dra på, aldrig att jag stoppar ner handen på fridyk!