Byggahus.se
Jag bygger ett växyhus med korrigerad plast som tak (ett sadeltak); vad kan man ha som skarv uppe i nocken? Dvs. nockplåt fast i plast... Jag har köpt såna här men det visar sig att de inte har samma profil som plasttaket som jag köpt och börjat montera.
https://www.g op.se/bygg/byggprodukter/takplast/gop-esslon-taknock/

L
Vilket sorts takplast har du , plant eller korrigerat
Du kan ju ta vad du vill i nocken bara det blir tätt , samt att den går ner så pass långt så inte vattnet blåser under nockskyddet
Klart det är lite svårt att fästa den i plasttaket , kanske en nockbräda och fästa i , då kan det bli ett skrammel då det blåser om nederdelen av skyddet inte sitter fast , det går att limma den delen mor plasstaket

Peter2400 Peter2400 skrev:
[länk]
Tack för svar men det är som sagt den nocken som inte passar...

F Fredric1 skrev:
Jag bygger ett växyhus med korrigerad plast som tak (ett sadeltak); vad kan man ha som skarv uppe i nocken? Dvs. nockplåt fast i plast... Jag har köpt såna här men det visar sig att de inte har samma profil som plasttaket som jag köpt och börjat montera.
[länk] op.se/bygg/byggprodukter/takplast/gop-esslon-taknock/
Hur löste du problemet? Jag står i samma situation som du gjorde för några år sedan (GOP-nocken passar inte och behöver någon form av nock) Funderar på att kapa att vitt 100mm ventilationsrör på längden som sedan monteras med farmarskruv men är osäker på UV-beständigheten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.