Hej
Nu börjar jag bli yr av alla råd om ventilation av tak.

Jag ska lägga ett helt vanligt betongpannetak och vet inte ritkitgt hur jag ska göra med ventilationen i nock. Ska vara öppet upp i nock och därmed isolerat mellan takstolarna. 45mm luftspalt från takfot till nock.

Som det är nu har jag en springa på ca 2cm längst upp mellan råsponten på den har jag lagt insäktsnät. Hur blir det med snö/regn etc. Kommer det bli problem, måste jag ha nocktätningsband eller liknande. Mina pannor är rätt så låga, dvs blir inte så mycket springa mellan panna och nockpanna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.