Jag var på IKEA idag för att komplettera med ett par lådor. Senast köpte jag i slutet av januari, och då var det Blum. (Standard-Blum, absolut inte av någon lägre kvalitet). Jag har gjort rätt mycket lådkonverteringar i mitt kök, kapat till smalare bredder och så mha specialtillbehör från Blum köpta från Theofils.
Snacka om att jag blev överraskad när jag såg att den del som monteras mot lådfronten nu var av plast. Jag tittade inte närmare utan konstaterade att det måste vara en billigare lösning och framför allt inte kompatibel med mina konverteringsbitar. Jag gick därifrån besviken.
Vilken tur att jag hann bygga mitt kök medan det var lådor från Blum, som är lätta att anpassa!