3 678 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Nivåvakt
Hej,
Jag vill sätta en nivåvakt i en dräneringsbrunn.
Kan jag koppla ihop:
https://www.biltema.se/bat/pumpar/nivavakter/nivavakt-automatisk-2000041287
Med:
https://www.zwavesverige.se/dimrar/fibaro-rgbw-controller-dimmer-12-24vdc
Och först sätta en (alltså trafo - fibaro -nivåvakt)
https://www.biltema.se/bygg/elinstallationer/lamputtag/led-transformator-12-v-dc-2000038013
Om jag har förstår rätt så har fibaron fyra ingångar vilket innebär att jag kan ha upp till fyra st nivåvakter och därigenom få nivån på fyra olika ställen.
Kommer detta fungera eller finns det bättre lösningar?
Mvh
Jag vill sätta en nivåvakt i en dräneringsbrunn.
Kan jag koppla ihop:
https://www.biltema.se/bat/pumpar/nivavakter/nivavakt-automatisk-2000041287
Med:
https://www.zwavesverige.se/dimrar/fibaro-rgbw-controller-dimmer-12-24vdc
Och först sätta en (alltså trafo - fibaro -nivåvakt)
https://www.biltema.se/bygg/elinstallationer/lamputtag/led-transformator-12-v-dc-2000038013
Om jag har förstår rätt så har fibaron fyra ingångar vilket innebär att jag kan ha upp till fyra st nivåvakter och därigenom få nivån på fyra olika ställen.
Kommer detta fungera eller finns det bättre lösningar?
Mvh
Syftet med nivåvakten är att meddela att pumpen slutat fungera och att vattennivån i brunnen därför nått kritisk nivå.
Jag har två pumpbrunnar och ingen pump har nivåvakt men däremot flottörer för TT styra start/stop. Det är lötar en annan funktion jag är ute efter.
Jag har två pumpbrunnar och ingen pump har nivåvakt men däremot flottörer för TT styra start/stop. Det är lötar en annan funktion jag är ute efter.
Klicka här för att svara