Walle85 Walle85 skrev:
Måste man inte använda den yttre panelen för att göra dessa inställningar ?
Ja, det stämmer ju att i programmeringsvideon som Nimly lagt upp så står de på utsidan. Förstår inte logiken i det (varför ska jag gå ut utomhus för att ändra inställningar?) men det kan ju vara en förklaring. Men vad är då insidans panel till för?

Walle85
Jag har bara använt den inre för att slå på/av autolås, men numera gör jag allt via Homey.

Walle85 Walle85 skrev:
Jag har bara använt den inre för att slå på/av autolås, men numera gör jag allt via Homey.
Tack, det verkar som att du hade rätt. Nimly svarade att man endast kan programmera låset från utsidan. Det framgår ju inte av manualen och jag tycker det är genomkorkat säkerhetsmässigt, men nu är det så det är.

Stefan Lundmark Stefan Lundmark skrev:
Tack, det verkar som att du hade rätt. Nimly svarade att man endast kan programmera låset från utsidan. Det framgår ju inte av manualen och jag tycker det är genomkorkat säkerhetsmässigt, men nu är det så det är.
Det är väl av enkelhet? Tagg och fingeravtrycksläsare sitter ju ändå bara på utsidan, så det kanske var enklast att bara programmera från den sidan istället för att kunna programmera från båda.

Men rent allmänt känns det lite yxigt med programmeringen.

• Gilla
Stefan Lundmark
  • Laddar…
Nu har vårt ena lås börjat sluka batterier. Bara några dagar efter byte börjar det pipa och blinka rött på nytt vid upplåsning. Ingenting är ändrat utan det kom helt plötsligt.
Några tips?

L Ludde_476 skrev:
Nu har vårt ena lås börjat sluka batterier. Bara några dagar efter byte börjar det pipa och blinka rött på nytt vid upplåsning. Ingenting är ändrat utan det kom helt plötsligt.
Några tips?
Jag plockade ut batterierna och satte in dem igen när vårt lås gjorde så kort efter ett byte. Sedan dess har det uppfört sig och då pratar vi nog om minst ett halvår. Så börja med det, en norsk reset. ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.