13 408 läst ·
32 svar
13k läst
32 svar
Nilfisk Attix 30? Bra köp?
Tack för detta!woodchuck skrev:
Precis vad jag var ute efter. Någon som har Attix 30 och är helt nöjd med den! Då lär den duga gott och väl till en hemmapulare som mig som har renoverat trapp med en Meec sugare för 300 kr:wow:.
@katos. Tack för uppgifterna om slang!
Om det är mycket puts och betong som ska slipas tror jag man ska satsa på en stoftavskiljare istället, för att göra det skitjobbet uthärdligt. Jag tvivlar på att normala grovdammsugare är tänkta för sådana jobb egentligen.
30/50 pc är en väldigt kompetent maskin, 3000 kr är dessutom ett bra pris. Jag gick från just Attix30 till CTL26E för 1,5 år sedan. Festool är en bättre maskin men inte linjärt med priset. Dessutom Måste man skaffa D36 slang till Festool, Nilfisken levereras med D32 som är en bra kompromiss.woodchuck skrev:
Nästa sugare blir nog en maskin med integrerad stoftavskiljare, kanske Nilfisk, Pullman eller DC.
Därmed sagt
Jag är inte helt på det klara med slangkompatibiliteten här. Passar Festool slangar till Attix 30?
Anledningen till frågan är att jag har en CTL22 idag med 27, 36 och 50 mm slangar. Dessa slangar räcker nog men jag hade gärna haft ytterligare en (eller två
) dammsugare för att slippa byta mellan maskinerna.
Anledningen till frågan är att jag har en CTL22 idag med 27, 36 och 50 mm slangar. Dessa slangar räcker nog men jag hade gärna haft ytterligare en (eller två
Så kan det vara. Köpte min på Jula för ett par månader sen där. Iof hade dom bara på lager och inte framme så jag fick fråga. Bara testat till bilstädning en gång men verkar vara en bra maskin om du springer på en.