På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
Niclas Wahlgren installerade solceller på markstativ i juni 2022 – och är mer än nöjd. Hustaket har många vinklar så firman sa nej till att installera där.
Du kan läsa artikeln här: Niclas installerade solceller på marken
Du kan läsa artikeln här: Niclas installerade solceller på marken
Panelerna kan nog vara från Europa. Men knappast cellerna.
Att anläggningen stabiliserar nätet köper jag inte riktigt.
Att anläggningen stabiliserar nätet köper jag inte riktigt.
Går emot svenska skrivregler (nej, det finns ingen lag om detta) och när det förekommer på valaffischer (M KD SD och ett par till) eller marknadsföringskampanjer för lite större företag så tyder det på att man använder sig av kommunikatörer eller skribenter som inte har hundra koll på sitt jobb.Jonatan79 skrev:
En del bryr sig inte och en del gör det.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 641 inlägg
S - som i solceller ...... eller?
Det krävs väl bygglov för anläggning på mark? Kostar en del? Långsam process med behandling av ansökan? Kan det bli nej?
Sedan har jag svårt att tycka att solceller är snyggt, och på marken syns de verkligen. Dessutom är de i vägen vilket de inte är på taket.
Sedan har jag svårt att tycka att solceller är snyggt, och på marken syns de verkligen. Dessutom är de i vägen vilket de inte är på taket.
S Sir Duke skrev:
Jag skulle säga att normalt krävs det inte något bygglov för solceller på markstativ.M maria01 skrev:
Möjligtvis om man vill placera det på åkermark, dvs inte tomten.
Men sen är kommuner som dom är så det finns säkert någon som kräver det.
Redigerat:


