Hej!
Har nyligen köpt ett sommarhus där varmvattenberedaren är en ca 10 år gammal Nibe Eminent 100 L Cu. Säljaren sade att denna inte fungerade men när vi fick tillträde till huset så märkte vi att temperaturen var satt till 0 och den var alltså avstängd verkade det som. Säljaren hade inte själv nyttjat huset på ett par år så vi tänkte att han kanske bara missat att den var avstängd..
Vi vred upp temperaturen och efter några timmar så hade vi varmt vatten igen. Detta höll sig i två dagar men sedan började varmvattnet sina och nu har vi inget alls.
Har dålig koll på detta området så vet inte om det är något jag missat eller om den faktiskt var trasig och dom bara stängde av den..
Kan dom ha stängt av vattentillförseln till den kanske? Bifogar lite bilder på hur det ser ut.
.
Har nyligen köpt ett sommarhus där varmvattenberedaren är en ca 10 år gammal Nibe Eminent 100 L Cu. Säljaren sade att denna inte fungerade men när vi fick tillträde till huset så märkte vi att temperaturen var satt till 0 och den var alltså avstängd verkade det som. Säljaren hade inte själv nyttjat huset på ett par år så vi tänkte att han kanske bara missat att den var avstängd..
Vi vred upp temperaturen och efter några timmar så hade vi varmt vatten igen. Detta höll sig i två dagar men sedan började varmvattnet sina och nu har vi inget alls.
Har dålig koll på detta området så vet inte om det är något jag missat eller om den faktiskt var trasig och dom bara stängde av den..
Kan dom ha stängt av vattentillförseln till den kanske? Bifogar lite bilder på hur det ser ut.
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
useless skrev:
Nu vet jag knappt hur jag tappar ur vattnet men om jag vrider på den högra ventilen (som bara går att vrida 1/4 varv) så händer ingenting.useless skrev:
Överhettningsskyddet.. är det vad som finns på den här bilden?
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken varmvattenberedare? Oso eller Nibe
Vatten & Avlopp -
Nibe Eminent 35L eller 55L eller Metro varmvattenberedare?
Badrum -
Varmvattenberedare NIBE Compact Cu ger bara ljummet vatten
Värme allmänt -
NIBE värmepump värmer inte som den ska
Värmepumpar -
Varmvattenberedare värmer inkommande kallvattenledning
Värme allmänt