Min elförbrukning är till mycket stor del uppvärmning från en Nibe F1245-8 CU som jag vill lära mig timstyra, känns inte lönt att skaffa timtaxa annars.

Jag har skrivit in serienummer på https://www.nibeuplink.com/check och den går att installera Nibes egna uplink på så att man utan andra lösningar kan få den att prioritera produktion när elpriset är lågt. Tyvärr verkar bara tillsatsen i sig kosta runt 8-9k exkl montering så känns väl dyrt att kika på. Någon som har erfarenheter?

Vad finns det för andra alternativ? Känner mig vilse i denna djungel av alternativ.

Nissens
L LoTiX skrev:
Min elförbrukning är till mycket stor del uppvärmning från en Nibe F1245-8 CU som jag vill lära mig timstyra, känns inte lönt att skaffa timtaxa annars.

Jag har skrivit in serienummer på [länk] och den går att installera Nibes egna uplink på så att man utan andra lösningar kan få den att prioritera produktion när elpriset är lågt. Tyvärr verkar bara tillsatsen i sig kosta runt 8-9k exkl montering så känns väl dyrt att kika på. Någon som har erfarenheter?

Vad finns det för andra alternativ? Känner mig vilse i denna djungel av alternativ.
Dessutom kostar prenumerationen på NIBE:s länk ungefär som en extra elräkning om året…

Jag har en äldre värmepump där jag installerat en kontaktor som styrs av en plejdpuck. Så nu styr jag värmepumpen precis som jag vill.
Dock kollar jag programmeringen varje dag så att den träffar lågpriset rätt. Det tar någon minut.

Materialet som går åt kostar knappt 2500:- om du köper det själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.