3 460 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
NIBE SMS-40 + Android APP
Hej,
Någon som har en NIBE SMS-40 installerad på sin bervärmepump?
Har en NIBE 1245 med rumsgivare i hallen på nedre plan i vårt fjällhus.
Är det någon som vet hur jag via telefonen kan styra min värmepump via APPEN.
Jag har laddat ned NIBE APPEN på en android telefon.
Det fungerar att kontakta värmepumpen och få tillbaka status med innetemp + ute temp + vatten temp.
Jag skulle gärna kunna justera temperaturen inomhus på distans med ett enkelt uppdaterande på APPEN.
NIBE verkar inte ha någon bra instruktion till NIBE APPEN.
/ Jonas
Någon som har en NIBE SMS-40 installerad på sin bervärmepump?
Har en NIBE 1245 med rumsgivare i hallen på nedre plan i vårt fjällhus.
Är det någon som vet hur jag via telefonen kan styra min värmepump via APPEN.
Jag har laddat ned NIBE APPEN på en android telefon.
Det fungerar att kontakta värmepumpen och få tillbaka status med innetemp + ute temp + vatten temp.
Jag skulle gärna kunna justera temperaturen inomhus på distans med ett enkelt uppdaterande på APPEN.
NIBE verkar inte ha någon bra instruktion till NIBE APPEN.
/ Jonas
Först måste du ha givaren som styrande.
Sedan får du gå in advanced, settings, add value, sök på "room" och bocka för de val du vill ha.
Har du inte aktiverat advanced menyerna så går du in i preferences och aktiverar den.
För att sedan komma in i advanced så slidar du från höger till vänster i huvudmenyn i appen.
Lätt som en plätt.
Sent from my GT-N7000 using Byggahus
Sedan får du gå in advanced, settings, add value, sök på "room" och bocka för de val du vill ha.
Har du inte aktiverat advanced menyerna så går du in i preferences och aktiverar den.
För att sedan komma in i advanced så slidar du från höger till vänster i huvudmenyn i appen.
Lätt som en plätt.
Sent from my GT-N7000 using Byggahus
Precis så är det.Men den är inte tänk att justera tempen med den ska endast justera kurvan så innetempen hålls jämn men kanske funkar hyffsat ändå att justera tempen med om man ställer rumsgivarfaktor på max men då styrs tempen väldigt mycket av innegivaren vilket i en del hus blir galet.
Klicka här för att svara