Hej. Har precis installerat en ny Nibe S1255 bergvärme pump.
Känns bra och skönt.
Har bara hittat några konstiga fel/saker.
I söndags när den kördes igång fanns en map i menyn 3.3. Det var effekt logg eller något sådant. Måndags morgon gjorde jag en program uppdatering för den sa det fanns en ny. Efter det har jag saknat 3.3 mappen. Har varit i kontakt med Nibe om det.
Någon mer som märkt detta.
Sen såg jag en annan konstig sak idag. Den började varma varmvatten med elpatronen istället för med pumpen. Kompressorn stod i noll procent och ändå 6 kw på elpatronen. Måste ju vara en program bugg. Ska ringa Nibe imorgon igen.

• Display av Nibe bergvärmepumps meny visar intern elpatronstatus med effekt- och strömvärden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display av en Nibe bergvärmepumps meny med översikten inklusive driftsprioritering, kompressorstartstid och temperaturinformation.
    Skapa konto
  • Digital display av en Nibe bergvärmepumps kompressor med mätvärden och temperaturinformation.
    Skapa konto
  • Skärmdump av Nibe bergvärmepumps meny med intern eltillsats, visar status och elektriska värden.
    Skapa konto
  • Skärmbild av Nibe bergvärmepumps interface som visar kompressorinställningar och temperaturvärden.
    Skapa konto
Börja med att blockera elpatron och se hur pumpen tänker.

Ja jag funderade på det också. Men är inte helt säker att jag kan blockera den helt. Ska undersöka detta och se.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.