54 653 läst ·
226 svar
55k läst
226 svar
Nibe S 1255 1,5-6 kW går ej att duscha mer än 15 min
Som jag förstår det kan man ställa in boschen på högre kapacitet för hur den värmer vatten i realtid dvs att den har högre kapacitet att återvärma vatten samtidigt som man gör ett stort varmvattenuttag.useless skrev:
Vore inte snabblösningen här att ni ställer önskad VV-temperatur på maxvärdet? Eller har ni redan gjort det? Den krångligare lösningen torde vara en extra VV-beredare. Begriper inte hur en ny pump med liknande volym skulle kunna avhjälpa problemet.
Vi har visserligen en större modell av pump men saknar för närvarande en vanlig dusch så det blir en väldans mycket badande, men vi har inga problem alls att tappa fullt varmt bad, och sedan tvätta av sig, med allt som tillkommer när övriga tre i familjen har långt hår. Utan att använda elpatronen alls.. 30 min att ladda 18 till 50 grader.
Har ni samma modell fast större?G gmanhem skrev:Vi har visserligen en större modell av pump men saknar för närvarande en vanlig dusch så det blir en väldans mycket badande, men vi har inga problem alls att tappa fullt varmt bad, och sedan tvätta av sig, med allt som tillkommer när övriga tre i familjen har långt hår. Utan att använda elpatronen alls.. 30 min att ladda 18 till 50 grader.
Husägare
· Västernorrland
· 2 514 inlägg
Hur har det gått?
Vad bra att du är nöjd med Bosch ärE EmelieW skrev:
Klart 2 plats näst bäst Bosch och 3 plats tappade Nibe.
https://blogg.polarpumpen.se/bast-i-test-bergvarmepump/
Redigerat: