Kanske ska slå på elpatronen?
Haha ja du, bra förslag!aspa-hasse skrev:
Fattar inte varför mina DM blir så låga överlag egentligen. Det är inte ovanligt med -2000. Den hinner inte med, och det är en normal villa byggd 2022.
Jag vet inte. Utetemperaturen visade 17.5 minusgrader men klart.se sa -11. Jag vet inte vad som stämde, men mycket möjligt att utgivaren inte stämde alls.MathiasS skrev:
Kan tilläggas att det var strömavbrott kvällen innan. Den kanske fick frispel p.g.a. det.
Ni påminner mig om den där disknaskinsreparatören från Bosch jag ringde en gång. Han var övertygad om att allt konstigt beteende var normalt beteende från fabrik.
För att gradminuterna ska stämma måste antalet grader (räknat i delta mot börvärdet på framledning) multiplicerat med antalet minuter du haft detta delta bli över 30000. Så kan det förstås inte bli på bara några sekunder/minuter eller ens timmar.E enoch85 skrev:
Så är det säkert! Lite kul var det ändå när jag vaknade och kollade status. -35 000 😲😲😂MathiasS skrev:
Håller med att det absolut ser ut som ett 2^15 fel.C cpalm skrev:
Men, det behöver ju inte vara en programvarubugg. Skulle kunna vara en bit-flip skapad av t ex radioaktivitet eller annan störning och som inte detekterats av någon checksummekontroll.