Nicke Nyfiken
J Janne Sallinen skrev:
Jag fick precis problem med min BVP. Den låter som en mekanisk katt/hund som ska hosta upp en hårboll eller spy. Typ kompressorn startar nästan om och om igen och sedan utlöser ”MaskinSk”. Allt annat fungerar med tillsatsen. Så bara när vp:n ska igång som den ”hostar” och löser ut MSk efter några pauser och försök.
Kan det vara mjukstarten för min del också?
Om det är en äldre Nibe BVP du har så kan det absolut vara samma fel.

När jag berättade för en kollega om problemet jag haft med min LVVP och hur jag fixade det, berättade han att han för några år sedan också haft problem med att motorskyddet löst ut på hans Nibe BVP från 2007. Efter byte av mjukstartkortet har hans anläggning funkat utan problem.

• Gilla
Janne Sallinen
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Om det är en äldre Nibe BVP du har så kan det absolut vara samma fel.

När jag berättade för en kollega om problemet jag haft med min LVVP och hur jag fixade det, berättade han att han för några år sedan också haft problem med att motorskyddet löst ut på hans Nibe BVP från 2007. Efter byte av mjukstartkortet har hans anläggning funkat utan problem.
Tack för svar! Jag har en Thermia diplomat från 2005 tror jag.. Kanske ska chansa och byta ut mjukstarten innan jag beställer felsökning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.