Hej, vi har en relativt ny NIBE F1255 som endast visa utomhustemperaturen men ej inomhustemperaturen på displayen. Den har bara visat utomhustemperaturen sedan vi köpte den och vi har en givare ute på husfasaden och en i hallen, utöver alla termostater som finns runt om i huset.

Är något fel? Någon som vet hur jag kan fixa detta eller är det menat att den inte ska visa någon temperatur inomhus?

Tack på förhand
 
  • NIBE-varumärkessensor monterad på en vit vägg, relaterad till fråga om inomhusdisplayfunktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En öppen termostatinstallation med synliga kablar och anslutningsklemmor på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • NIBE F1255 värmepumpens display som visar utomhustemperaturen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har du kollat så inomhusgivaren är aktiverad?
 
  • Gilla
Mr.Hammer
  • Laddar…
Music Man Music Man skrev:
Har du kollat så inomhusgivaren är aktiverad?
Hur gör jag det?
 
E Emporio skrev:
Hur gör jag det?

Gå in på ändra inställningar-inomhusklimat-avancerat-rumsgivarinställningar
 
Music Man Music Man skrev:
Gå in på ändra inställningar-inomhusklimat-avancerat-rumsgivarinställningar
Tack det löste ett problem. Nu verkar det som att det är något fel på givaren.
 
  • Digital skärm med felmeddelande, indikerande ett problem med en givare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det behöver inte vara fel på givare den kan bara inte vara ansluten på plint eller lagt in på fel plint i vp för om den har varit ansluten så hade den visat rumstempratur men vill man att den ska reglera tempraturen så måste man akivera den som du nu har gjort. Ring installatören som få fara ut å fixa det... gratis
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.