Hjälper en stugägare lite som vaktmästare.
Nu har jag stött på problem
Var där i veckan och höjde värmen i huset.
Kom dit idag och Pumpen är helt död.
Vet ni om de finns någon säkring intärnt eller har förslag på vad de kan vara
 
Mät så att du har ström på alla tre faser och prova att starta om den, kolla jfb, säkringar, huvudsäkringar osv, det sitter faktiskt en finsäkring T5A på reläkortet men borde ej vara den som gått.

Prova att ställa om den i reservläge läge "R" på strömställaren (då går endast värmebärarpump och elsteg 2), hör du då att cirkpumpen hoppar igång så kan man nästan anta att display eller ett kretskort är trasigt.

I reservläget kommer den endast göra värme men inget varmvatten, det går att styra temperaturen på drifttermostaten bakom fronten vilket kan vara bra om det är risk att något i kåken kan frysa.
 
H hannes96 skrev:
Mät så att du har ström på alla tre faser och prova att starta om den, kolla jfb, säkringar, huvudsäkringar osv, det sitter faktiskt en finsäkring T5A på reläkortet men borde ej vara den som gått.

Prova att ställa om den i reservläge läge "R" på strömställaren (då går endast värmebärarpump och elsteg 2), hör du då att cirkpumpen hoppar igång så kan man nästan anta att display eller ett kretskort är trasigt.

I reservläget kommer den endast göra värme men inget varmvatten, det går att styra temperaturen på drifttermostaten bakom fronten vilket kan vara bra om det är risk att något i kåken kan frysa.
Var en gammal trefas brytare på väggen som var kass
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.