Hej.
Jag har en Nibe 360 med fjärrvärme tillkopplat.
Kan man ställa in på något sätt att den drar på fjärrvärme som spets först, i stället för elpatron ?
Det verkar nu som att den använder elpatron i första hand och sedan fjärrvärme
Jag har en Nibe 360 med fjärrvärme tillkopplat.
Kan man ställa in på något sätt att den drar på fjärrvärme som spets först, i stället för elpatron ?
Det verkar nu som att den använder elpatron i första hand och sedan fjärrvärme
Det är en Nibe fjvm-120.J Josth skrev:
Men symbolen för elpatron brukar tändas långt innan men ser att fjärrvärme modulen börjar dra effekt.
Men symbolen för el-patron betyder att den kallar på tillsats som ju är omkopplad till fjärrvärmen. Fjärrvärmemodulen borde starta direkt med symbolen. Mystiskt. FJVM-120 gör dock bara värme och klarar inte att göra varmvatten. Om kompressorn enbart inte orkar göra allt varmvatten kan man låta en liten del av el-patronen hjälpa till med varmvattnet.
Hymm.J Josth skrev:Men symbolen för el-patron betyder att den kallar på tillsats som ju är omkopplad till fjärrvärmen. Fjärrvärmemodulen borde starta direkt med symbolen. Mystiskt. FJVM-120 gör dock bara värme och klarar inte att göra varmvatten. Om kompressorn enbart inte orkar göra allt varmvatten kan man låta en liten del av el-patronen hjälpa till med varmvattnet.
Ok
För när det är 0-5 grader ute så kan den symbolen vara tänd länge (dygnsskalan) utan att fjvm har någon effekt/flöde.
Det är först när det är ett par minus som det börjar dra fjärrvärme
( 170kvm) med både golvvärme och radiatorer.
Klicka här för att svara

