I dag satte jag vredet nedåt på "handsymbolen" vilket enligt instruktionsboken skall göras när man inte får ordning på problem.
Jag satte sedan upp shunten på max och sedan tog det ca 2h så var det varmt och skönt i huset.
Alla radiatorer blev varma.
Gissar att detta lär dra rätt mycket ström då både värmeautomatik och kompressor är avstängda.
Men sambon och barnen är nöjda nu, så det får väl kosta lite.


Nibe har inte svarat på mitt mail idag, så jag ska försöka ringa supporten i morgon.
Tycker Nibe har varit bra att göra med de gånger jag behövt. Båda givarna jag har beställt har jag fått gratis och när jag pratat med supporten så har de varit bra.


Just nu sitter jag och kollar på nya värmepumpar...
 
RE1 styr kompressorn på/av. Den brukar bli lite svart eftersom den bryter en reaktiv effekt som kompressormotorn har. Mär upp spänningen till kompressorn när reläet är till resp. från. Går att köpa hela kortet som reservdel för drygt tusenlappen + frakt men det går också att köpa sådana reläer (12V/230V) hos t.ex. Elfa och löda om på kortet.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.