4 262 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
nibe 310
Vi har iofs. IVT490 men precis som i den finns det säkert en sommarfunktion i Nibe 310 också, vår pump är inställd från fabrik på att husvärmen slår ifrån vid +17 ute, kompressor fortsätter ju jobba vid behov och värmer vattnet i beredaren.
Stänga av en frånluftsvärmepump på sommaren är som att stänga av klockradion dagtid...
Den ska absolut vara på dels för att skapa billigt varmvatten samt inte minst sköta om den ventilation som ska finnas i huset. Det är för er egen innemiljö skull som Boverkets regler föreskriver mekanisk frånluft i någon form.
Vi har också en IVT 490 och har skruvat ner tempen för sommarfunktion till 13 grader vilket är precis så att vi fortfarande har en bra innetemp!
/Farboro Melker
Den ska absolut vara på dels för att skapa billigt varmvatten samt inte minst sköta om den ventilation som ska finnas i huset. Det är för er egen innemiljö skull som Boverkets regler föreskriver mekanisk frånluft i någon form.
Vi har också en IVT 490 och har skruvat ner tempen för sommarfunktion till 13 grader vilket är precis så att vi fortfarande har en bra innetemp!
/Farboro Melker
Personligen har jag blockerat elpatronerna men har värmen på just nu. När det blir varmare ute så stänger jag av värmen med.
Sommartid har man bara ventilation och varmvatten beredning.
Ta fram instruktionsboken så ser du hur man enkelt ändrar mellan olika lägen.
Sommartid har man bara ventilation och varmvatten beredning.
Ta fram instruktionsboken så ser du hur man enkelt ändrar mellan olika lägen.
Klicka här för att svara