2 261 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
nibe 310
Det beror ju på en hel del faktorer, t ex hur mycket varmvatten ni gör av med. Hos oss (två vuxna) börjar 310'an få svårt att hänga med utan elpatron när tempen går ner mot 8 grader ungefär.
Har golvvärme i två plan, 120 kvm.
Mvh
/ Fenris
Har golvvärme i två plan, 120 kvm.
Mvh
/ Fenris
lastkaj skrev:
Det finns en knapp för att stänga av elpatronen och cirkulationspumpen.
http://www.nibe.se/vvs/produkter/fvp/F310d.asp
Sidan 3 i produktbladet.
Innan min 310 gick sönder efter 3 år så orkade den hålla värmen ända ner till +7 grader C. Sen var det bara att köra på el-patronen. Nu har jag bergvärme och kan luta mig tillbaka. Niben kokar vatten till dusch och sköter ventilationen utan några som helst problem (matningen till kompressorn kopplade jag ur eftersom det "skrek")
Klicka här för att svara