Ni som har en sån, när brukar ni sätta igång värme tillförseln?
 
Vi brukar inte slå av den, det sköts ju med automatik. Däremot slår vi av elpatronen under vår/sommar/höst, den klarar sig bra utan den då...
 
Kanske lite dålig att förklara, alltså när ska man sätta på elpatronen då?
Hur kallt ska det vara ute för att den inte klarar uppvärmningen?
 
Det beror ju på en hel del faktorer, t ex hur mycket varmvatten ni gör av med. Hos oss (två vuxna) börjar 310'an få svårt att hänga med utan elpatron när tempen går ner mot 8 grader ungefär.

Har golvvärme i två plan, 120 kvm.

Mvh
/ Fenris
 
bebben skrev:
Vi brukar inte slå av den, det sköts ju med automatik. Däremot slår vi av elpatronen under vår/sommar/höst, den klarar sig bra utan den då...
Exakt hur slår du av elpatronen? Finns det någon knapp för det eller tar du ut en säkring?
 
lastkaj skrev:
Exakt hur slår du av elpatronen? Finns det någon knapp för det eller tar du ut en säkring?

Det finns en knapp för att stänga av elpatronen och cirkulationspumpen.
http://www.nibe.se/vvs/produkter/fvp/F310d.asp
Sidan 3 i produktbladet.
 
Innan min 310 gick sönder efter 3 år så orkade den hålla värmen ända ner till +7 grader C. Sen var det bara att köra på el-patronen. Nu har jag bergvärme och kan luta mig tillbaka. Niben kokar vatten till dusch och sköter ventilationen utan några som helst problem (matningen till kompressorn kopplade jag ur eftersom det "skrek")
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.