1 767 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ni som bygger/byggt Fiskarhedens Dopping.....
Var har ni hamnat på för slutsumma och vad har ni för månadskostnad då, alltså amortering + ränta??
Om man får vara frågvis......
Vi SKA en dag bygga eget och skulle vara intressant att veta om man skulle ha råd med det idagsläget.
Om man får vara frågvis......
Vi SKA en dag bygga eget och skulle vara intressant att veta om man skulle ha råd med det idagsläget.
Vi har också kollat på Doppingen. Jag tror det kan se lite olika ut beroende på vart man bor i Sverige. Vi bor i Norrköping och har fått en första offert från FH på Doppingen. Där står det vad alla olika åtaganden kostar, grundentrepenad, målning utv och invändigt osv.
När jag räknar in allt med bygglov, tomt (150000), arkeologisk utredning (30000), lantmäterijobb (25000), vatten och avlopp (170000) pluss lite andra småkostander så hamnar vi på 2,5 mille.
Jag har offerten hemma men lite ca priser:
Huset: 716000
Grundentrepenad: 230 000
Åtagande 1 till 5: 350000
Golvläggning: 130000
Malning invändigt: 60000
Målning utv: 55000
VVS: 200000
El: 90000
Ja, vi hamnade på 2,5 mille i alla fall. Då har jag räknat in allt jag behöver.
Sedan är det ju så att man kan välja bort kök, vitevaror osv för att köpa själv men jag tror inte du kommer ner i pris.
Hoppas det hjälpte dig lite på vägen. Ta kontakt med FH så får du en offert där du bor. Tog två dagar så lå den i brevlådan. Vi fick offert på både Doppingen, Morkullan och Tranan.
När jag räknar in allt med bygglov, tomt (150000), arkeologisk utredning (30000), lantmäterijobb (25000), vatten och avlopp (170000) pluss lite andra småkostander så hamnar vi på 2,5 mille.
Jag har offerten hemma men lite ca priser:
Huset: 716000
Grundentrepenad: 230 000
Åtagande 1 till 5: 350000
Golvläggning: 130000
Malning invändigt: 60000
Målning utv: 55000
VVS: 200000
El: 90000
Ja, vi hamnade på 2,5 mille i alla fall. Då har jag räknat in allt jag behöver.
Sedan är det ju så att man kan välja bort kök, vitevaror osv för att köpa själv men jag tror inte du kommer ner i pris.
Hoppas det hjälpte dig lite på vägen. Ta kontakt med FH så får du en offert där du bor. Tog två dagar så lå den i brevlådan. Vi fick offert på både Doppingen, Morkullan och Tranan.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byggtråd för mitt Attefallshus - hobbysnickare bygger lösvirke
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass -
någon som bygger, precis har byggt friggebod/gäststuga? Vilken valde ni? Vad tycker n
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass -
Bra böcker om husbyggeri? Byggteknik
Övrigt husrelaterat