Nyinflyttade och nyblivna husägare och bottenventilen i badkaren läcker. Orkar inte göra någon big deal med säljarna om detta men vill ju givetvis få ordning på varför vattnet rinner undan.

När jag skruvar av toppen av pop-up ventilen så finns det liksom ingen gummi ring där? Ska det göra det?

Tips på vad man kan göra här för att få rätt?

• Hand håller en avskruvad topp från en badkarsventil, saknar gummipackning. Bakgrunden visar ett avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pop-up bottenventil i ett badkar utan gummipackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nog ska det vara en packning där. Det går att köpa lösa men det brukar vara lite klurigt att lista ut vilken som passar just din bottenventil. Ta med toppen till en större byggmarknad eller välsorterad VVS-butik, de borde kunna hjälpa.

D Dublin skrev:
Nog ska det vara en packning där. Det går att köpa lösa men det brukar vara lite klurigt att lista ut vilken som passar just din bottenventil. Ta med toppen till en större byggmarknad eller välsorterad VVS-butik, de borde kunna hjälpa.
Tack! Är det på kanten under toppen där packningen ska sitta eller sitter den vanligtvis i själva bottenventilen (alltså själva hålet)?

På min sitter den i locket, men min ser ganska annorlunda ut. Men visst ser det ut som att den borde sitta i locket.

• Gilla
Ikr1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.