Vi vill gärna ha en putsyta med lite grövre struktur. Är det någon som vet om 1,5mm har för fin yta? är det stor prisskillnad att byta upp sig till grövre stenar? (kan det fortfarande sprutas på?)

jag tar också gärna emot tips om färgkod ifall någon känner till en fin gråfärg som passar som puts.

Undrar samma sak!!! Ungefär... Vi har väl iallafall bestämy oss för 1,5 mm. Däremot funderar vi på om vi ska spruta eller brädriva. Någon som känner till för- nackdelar? Prisskillnad?

ringde till putsaren. att gå upp från 1,5 till 2 eller 3 mm var kostnaden obetydlig (3-4 tusen på ett arbete som kostar 180,000kr). Dock vet jag inte hur pass grov 1,5 mm är, det skall gärna synas lite att det är putsat..

en sak till jag har tänkt på är ifall man vill ah vit ram kring fönstren, måste man då putsa detta också eller finns det andra bättre lösningar?

Antingen kan man slätputsa en ram runt fönstren eller så kan man sätta dit fönsterdekorer med olika utformningar.

Om två veckor kommer "puts-killarna" för att sätta igång med vår fasad. Äntligen ska det se ut som ett riktigt hus!!
Vi betalar ca 135 000 för 152m2 fasad (OBS! Ej inräknat fönster och dörrar) med 2mm puts och slätputs kring fönster och dörrar. Jag tänker fråga grabbarna vad de ska ha extra för att bygga på någon/några centimeter vid husknutar och runt fönster för jag tycker det är så snyggt men det får inte rusa iväg alltför mycket, då nöjer jag mig med slätputs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.