Har en Nexa WMR-252 bakom lysknappen som styr en ljuskrona över matbordet. Det funkar bra att dimmra via strömbrytaren och med fjärrkontroll, men jag får inte min Tellstick Net att styra den. Fick bekräftelseblink från den en gång när jag kopplade ihop dem, men sedan händer inget mer. Lyckas inte upprepa första steget ens nu...
Vad kan vara fel?

Har satt upp flera utav dessa tillsammans med Tellstick, inga problem.
Om den har kvitterat upplärningen av signalen från Tellstick så är den klar.
Räckviddsproblem?

Nej, det är bara några meter mellan, så det borde inte vara några problem. Då kanske det är fel på min enhet då på något vis...

Töm minnet och testa upplärningen på nytt.
(håll inne upplärningsknappen i 6 sekunder, släpp knappen och tryck igen).

Om du kan styra mottagaren med fjärrkontrollen så är den säkert Ok och ska funka från din Tellstick.

Nu funkade det inte med fjärrkontroll heller, var ganska säker på att det gjorde det förra gången jag provade. Samma där, får bekräftelseblink vid programmering, men sedan händer inget mer.

Har rensat minnet flera gånger också.

Bekräftelseblinket ska komma från ansluten ljuskälla/lampa.
Notera att du enbart ska trycka kort på inlärningsknappen för att aktivera upplärning, direkt därefter skickar du en on-signal.

Det är så jag gör. Lägger nog ner projektet igen, det funkar ju bra med "manuell" dimmer, och har egentligen inget större behov av att kunna fjärrstyra just där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.