Har kopplat en utanpåliggande nexa-mottagare till en förgrenare som går till tv, xbox, reciever samt dvd. Varje gång jag bryter strömmen trådlöst klickar min nya
Philips 42PFL7403H tv drygt 10-15 gånger efteråt. Låter som tv'n försöker starta och stänger av sig direkt, och återupprepar flera gånger.

Har testat med två olika mottagare, självlärande, som jag vet fungerar, samma sak med båda. Allt annat bryts korrekt. Om jag bryter strömmen manuellt på förgrenaren eller drar ut stickproppen får jag givetvis inte detta klickande. Och självklart har jag även testat utan förgrenaren etc.

Jag har 230V i kabeln även om jag brutit strömmen, men snubben på Nexa sa att det stämde, den bryter inte spänningen. Känns som problemet har med det att göra, men vad tusan kan detta vara för fel och vad kan jag göra? Finns det andra trådlösa RF-brytare som bryter spänningen helt?

Tacksam för svar!
 
Jag kör med master/slave grendosa, dvs när jag sätter på min htpc så startar teven automatiskt. Den bryter helt mig veterligen.

Varför inte prova en sån?
 
Hmm kan man få det trådlöst styrt då? Har ju skruvet upp en sändare på väggen som jag vill kunna använda, när jag ska sova trycker jag bara av så bryts all ström. Har vägguttaget 5 meter ifrån min "kabelgömma-låda" där som förgrenaren ligger. Snackar med dem på Nexa om problemet, men de verkar inte ha en aning...
 
Tycker att det låter konstigt att de den inte bryter strömmen? Har då aldrig stött på några sådana problem med mina nexa mottagare. Har både såna som sitter i uttag, bakom strömbrytare och i el-dosor.
 
Misstänker att man avser att Nexan har enkelpolig brytfunktion (gissar jag i alla fall att den har) och att den med aktuell orientering bryter nollan, inte för att jag inser varför det skulle orsaka några klick i TVn. Man kan ju alltid testa att vända Nexan upp och ner för att se om det ändrar något.
 
Hammare_GBG skrev:
Hmm kan man få det trådlöst styrt då? Har ju skruvet upp en sändare på väggen som jag vill kunna använda, när jag ska sova trycker jag bara av så bryts all ström. Har vägguttaget 5 meter ifrån min "kabelgömma-låda" där som förgrenaren ligger. Snackar med dem på Nexa om problemet, men de verkar inte ha en aning...
Jodå, på masterporten sätter du din Nexa som sedan går till en enhet t.ex DVD eller receiver (vad som helst som drar mer än 20W, men inte teven). När du sätter på enheten med Nexa'n så drar enheten över tröskelvärdet som du ställt in och då drar igång slaveportarna som t.ex teven sitter på.
Man får bara se till ställa in tröskelvärdet så den inte reagerar på den effekten som Nexa'n drar. På detta viset så kan du stänga/sätta på upp till 5st enheter med samma Nexa.

Vet dock inte om det funkar, men i teorin....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.