Hej!

Har precis satt upp lite ny ytterbelysning som inte har något skymningsrelä. Då de går på olika slingor så tänkte jag att man kunde köra på Nexas trådlösa skymningsrelä för att få funktionen på samtliga lampor.

Frågan är bara hur jag gör detta på enklaste sätt? Är totalt oinsatt i hur Nexa fungerar och deras hemsida hjälpte mig inte direkt...

Så det jag är ute efter är 1 st skymningsrelä och lämpliga mottagare att montera bakom strömbrytarna, så frågan är om det fungerar att använda LCMR-1000 för jobbet? Har även tänkt ta bort strömbrytaren för ytterbelysningen helt så att allt är automatiserat och att det inte finns möjlighet att tända med brytare alls.. är det möjligt?

MVH

LCMR-1000 är inte primärt gjord för att monteras bakom bef. väggbrytare.
Har du ingen kopplingsdosa där du kan montera in LCMR-1000?

Annars är det inga problem med att låta skymningsreläet styra en eller flera LCMR-1000.
Dock kan skymningsreläet vara lite "nervöst" vid växlande molnighet.

E etompau skrev:
LCMR-1000 är inte primärt gjord för att monteras bakom bef. väggbrytare.
Har du ingen kopplingsdosa där du kan montera in LCMR-1000?

Annars är det inga problem med att låta skymningsreläet styra en eller flera LCMR-1000.
Dock kan skymningsreläet vara lite "nervöst" vid växlande molnighet.
Aha!

Då kanske jag ska kika på någon annan av deras on/off enheter som helt enkelt får plats bakom :) Vid garaget har jag en kopplingsdosa men vid ytterdörren sitter den uppe i taket med en massa kablar så där hade jag inte fått plats med någon :)

Nexas on/off WMR-1000 är nog minst.

Om du kopplar in en WBT-912 så kan du även styra alla utebelysning manuellt från en strömbrytare.
Kan vara bra för att justera manuellt vid molnighet/skarp sol (du justerar in skymningsrelä mot ljusstyrka som du vill ha när belysningen slås på) om utebelysningen inte tänder så som du vill vid tex en väldigt molnig dag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.