T
Redigerat:
tank77 skrev:
Denna spray verkar ju klockren för badrummet.
Varför begränsa sig till badrummet? Hela huset borde väl "dränkas" i den. Snacka om lättstädat. Undrar om det funkar på hunden... :x

Tyvärr är dessa typer av superhydrofobiska ytbehandlingar mycket känsliga för mekanisk åverkan, lösningsmedel (även relativt svaga) samt UV-strålning så behandlingen har en begränsad hållbarhet.

Vad är priset och finns det några återförsäljare?

M
Redigerat:
Det står ju i filmen att det inte ens tål tvål. Känns som badrummet går bort då!

T
jeppeknaster skrev:
[länk]

:)
Fast killen använder produkten fel, bara att läsa kommentarerna nedan i youtubevideon!

Soap= tvål eller diskmedel? Om den inte tål det så passar nog inte produkten så bra i badrum vilket som.

Jag är lika skeptisk som han som gjorde filmen.

T
Bezt skrev:
Soap= tvål eller diskmedel? Om den inte tål det så passar nog inte produkten så bra i badrum vilket som.
Fast det påstående var mer menat som ironi!

Köpte på mig ett kit från USA. Tänkte använda som stänkskydd i köket istället för klinkers. Men eftersom den inte tål tvål så väljer jag nog avvakta med den idén.

Mikael_Swe skrev:
Köpte på mig ett kit från USA. Tänkte använda som stänkskydd i köket istället för klinkers. Men eftersom den inte tål tvål så väljer jag nog avvakta med den idén.
Skönt att du avvaktade, för dessa typer av kemiska produkter vill man ha så långt som möjligt från ställen där man tillreder mat då långtidseffekterna inte är kända. Eftersom du beställt från USA så är de heller inte kontrollerade av svenska Kemikalieinspektionen.

Helioz skrev:
Skönt att du avvaktade, för dessa typer av kemiska produkter vill man ha så långt som möjligt från ställen där man tillreder mat då långtidseffekterna inte är kända. Eftersom du beställt från USA så är de heller inte kontrollerade av svenska Kemikalieinspektionen.
Okej. Men efter att ha testat på olika ytor kan jag säga att det funkar jäkligt bra! (På kort sikt vartfall)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.