Hej kära forumvänner!

Jag köpte mig en Netgear Readynas 102 för att ha en smidig NAS till familjen. Lagring av foton, filmer, musik osv.

Nu till problemet: Den är så fruktansvärt seg att arbeta med! Vi har även en Apple Time Capsule som vi använt tidigare som nätverkslagring, och den går otroligt snabbt att föra över filer till. Bägge enheterna sitter i samma router (vi kör trådlös överföring).

Att föra över filer eller bläddra på vår Time Capsule går otroligt smidigt, medan den nya NAS:en är seg som sirap. Frugan förde över ca 2GB bilder, vilket tog sin lilla tid. Sen gick det inte att öppna mappen med bilder ens.

Frågan är om det är någon som stött på samma problem tidigare? Om Readynas är kända för att vara sega? Isåfall så utnyttjar jag returrätten och köper en annan.

Jag vet att det inte är idealiskt att föra över trådlöst, men frugans Macbook Air har ju inget trådat nätverkskort.

Tacksam för svar innan jag sliter av mig allt hår!

Har haft samma erfarenheter av readynas.
Köpte mig en synology och det är stor skillnad.

peternicklas
Kolla så att WIFI nätet fungerar som det ska.
Även jag köpte en Synology som fungerar mycket bra.

Tror att WIFI funkar som det ska, med tanke på att det går bra att via WIFI föra över till vår Time Capsule men inte till Readynas.

Ska kolla upp Synology!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.