Hej alla!

Håller på och planerar hus, och funderar kring styrning av vattenburen golvvärme. Valet av BV blir IVT Geo 600. Någon som vet om (eller vilka) smarta termostater som fungerar bra/öht med den/ivt generellt?
Sitter och tittar på Nest Thermostat (vilket verkar vara väldigt blandade resultat) och Tado (som bör fungera :rolleyes:).
Någon som kör på någon av dessa, eller annan kombination och kan komma med ris eller ros?
 
K
Finns mig veterligen inga termostater som kan reglera värmepumpen eller vice versa.

Termostat har du för stt strypa flödet. Generellt men värmepump skall alla element vara fast injustersde samt stå öppna.
Endast i sovrum bör man ha termostat om man vill dämpa tempen lite.

I övrigt sköter en rätt installerad/investerad anläggning sig självt.
 
Man ska ju ha i åtanke att bästa driftekonomin får man ju med termostater å ställdon fullt öppna å ha vp utegivare å ev innegivare som reglerar värmen . Sen så kan man ju strypa vissa slingor om man ev vill ha kallare i något rum. Då slipper man kostnaden att köpa grejerna å dessutom slipper man om säg 10/15/20 år att börja byta gerjerna
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.