2 484 läst ·
31 svar
2k läst
31 svar
Nerladdning funkar ej!?
Kan du inte ladda hem en webbläsare med din egna dator och sedan flytta över via usb om du har?!
Det vore ju bra om du kan utesluta om det är IE som är själva problemet eller inte.
På Vista kan man få liknande problem då default energisparfunktioner gör att nätverksanslutningen stängs ibland (dumt, ja, men också tillkännagivet av MS). Vet inte om det är samma för XP dock.
Det vore ju bra om du kan utesluta om det är IE som är själva problemet eller inte.
På Vista kan man få liknande problem då default energisparfunktioner gör att nätverksanslutningen stängs ibland (dumt, ja, men också tillkännagivet av MS). Vet inte om det är samma för XP dock.
Jaha nu har jag backat och avinstallerat följande: telia säkersurf, explorer 8 och SP3.
Nu gick det bra att ladda ner Firefox rakt av !?
Och där har man ju ett bättre nerladdningsfönster med paus/start funktion
Så genom att start/pausa om och om och om igen manuellt tuggar nerladdningarna sig fram till slut.
Jag fick på det viset ner adobe reader, flashplayer.
Sen tog exprimentet slut genom åska och strömlöst...så vi får se i kväll om jag orkar ta omtag på skiten.
Nu gick det bra att ladda ner Firefox rakt av !?
Och där har man ju ett bättre nerladdningsfönster med paus/start funktion
Så genom att start/pausa om och om och om igen manuellt tuggar nerladdningarna sig fram till slut.
Jag fick på det viset ner adobe reader, flashplayer.
Sen tog exprimentet slut genom åska och strömlöst...så vi får se i kväll om jag orkar ta omtag på skiten.
Du har inte råkat ut för det gamla "WinSock" problemet?
Läs mer här Microsoft Support
Läs mer här Microsoft Support
Vad det gäller Telias "Säker surf" och F-Secure har jag aldrig haft problem med detta (Kör själv F-Secure på mina maskiner och på firmor som jag hjälper ibland. Däremot så har jag haft samma symptom på maskiner som SP3 installerats på. Skall enligt nätet vara fixat och egentligen gälla trådlösa nätverkskort, men jag har vid ett par tillfällen avinstallerat SP3 och "dolt" uppdateringen och sedan hämtat alla andra uppdateringar via windows update och datorerna har fungerat utan problem sedan dess.
Dolt uppdateringen?NetNut skrev:Vad det gäller Telias "Säker surf" och F-Secure har jag aldrig haft problem med detta (Kör själv F-Secure på mina maskiner och på firmor som jag hjälper ibland. Däremot så har jag haft samma symptom på maskiner som SP3 installerats på. Skall enligt nätet vara fixat och egentligen gälla trådlösa nätverkskort, men jag har vid ett par tillfällen avinstallerat SP3 och "dolt" uppdateringen och sedan hämtat alla andra uppdateringar via windows update och datorerna har fungerat utan problem sedan dess.
Menar du valt ej automatisk?