3 369 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Nedmonter rampool - rören sitter fast
Hej
Håller på och nedmonterar en rektangulär Best Way rampoool.
Problemet är att de rör, som är iträdda och bildar den övre ramen, fastnat ganska ordentligt i plasten. JAg får inte ut rören.
Någon som har ett bra tips på hur man kan lösa detta?
Tack på förhand.
Håller på och nedmonterar en rektangulär Best Way rampoool.
Problemet är att de rör, som är iträdda och bildar den övre ramen, fastnat ganska ordentligt i plasten. JAg får inte ut rören.
Någon som har ett bra tips på hur man kan lösa detta?
Tack på förhand.
Kan du bifoga en bild som man ser lite hur infästningen är?P PerLof skrev:
Vi fick samma problem. Läste att man skulle ha talkat rören FÖRE montering - det blir talkning nästa år. Men jag tror inte det räcker... funderar på att linda rören med tyg eller annat...
Vi har värmt försiktigt med varmluftspistol och bänt loss rören med skohorn, rundade kvastskaft och annat som inte skadar eller river sönder poolduken. Köpt mycket talk på apoteket och talkat ALLT i poolen och i tunnlar inför vinterförvaring... säkert har du redan löst detta problem...
Vi har värmt försiktigt med varmluftspistol och bänt loss rören med skohorn, rundade kvastskaft och annat som inte skadar eller river sönder poolduken. Köpt mycket talk på apoteket och talkat ALLT i poolen och i tunnlar inför vinterförvaring... säkert har du redan löst detta problem...
Lindade rören med Tubgas, typ rundvävd gasbinda, nu i somras, och det fungerade klockrent. Allt gled både av och på utan minsta problem. Samt talkade poolduken.E Elle2187 skrev:Vi fick samma problem. Läste att man skulle ha talkat rören FÖRE montering - det blir talkning nästa år. Men jag tror inte det räcker... funderar på att linda rören med tyg eller annat...
Klicka här för att svara