Satsuki
S Swedejohn skrev:
Öppna och ta ett kort på innanmätet så vi ser vad det är.
Våga de jag? Den är ju varningsmärkt… fast nu blir jag nyfiken…

Det är inget farligt i den, troligtvis två koax kablar och ett delningsfilter, en avtappning.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
T
Vi har en exakt samma kabel TV i vårt hus .

Hade aldrig någon antenn på huset men sitter vanliga antenn kopplingar i väggen.
Så när vi flyttade in så fick jag ingen bild via digital box men kopplade jag antenn kabeln i TVn direkt så kom en del kanaler upp men med väldigt låg upplösning typ 320p.

Vi hade fiber också så har TV via detta och har rivet bort kablarna inne.
Kabeln ute går genom trädgården typ 20 cm under ytan men denna är också avgrävd nu sen länge då jag planterat häck och grävt pool.

Satsuki KristinaRT skrev:
Den Warningen betyder ingenting, Om lådan satt på ert hus när ni köpte fastigheten så är den ju er egendom. Om nån tycker att de har rätt att ha den där så får de ju kunna bevisa det.

• Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
har samfälligheten ett gemensamt konto då oss tv opratören?

C
Ha ha, det står ju bara att "Unauthorized use of services" är förbjudet, det du vill göra är ju i princip motsatsen. Inbjudande varning annars - kan ju läsas som "Här skall du pillra om du vill ha gratis kabel-TV" 😂

hsd
Det vore jävligt att koppla ur kabeln och se vad som händer, grannar blir säkert förbannade om tvn dör..
Skriv ett kort meddelande/fråga om kabeltv och lägg en i varje brevlåda

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vad jag vet får man inte ta bort eller förstöra saker ens på sin egen tomt, även fast de inte har tillstånd att vara där.

Isakare Isakare skrev:
Vad jag vet får man inte ta bort eller förstöra saker ens på sin egen tomt, även fast de inte har tillstånd att vara där.
Att koppla ur för underhåll är varken att förstöra eller ta bort.

Det troligaste resultatet är att ingen hör av sig för att det inte längre används.

• Gilla
islander och 2 till
  • Laddar…
Och man kan handla i oförstånd.😉

Aha, bor du möjligen på Fågelsång?
Det finns en samfällighet mitt över vägen, kanske kabeln kommer därifrån?
Vet du om den är i bruka av någon (tex på samfälligheten) än? Jag skulle gärna ta bort den fula lådan om jag kunde…
Hehe, insåg inte att det var du som var trådstartaren...

Jo jag bor där också. Det ska vara ur drift så vitt jag minns. Kopplade om min mina tv-kablar till antennen på vinden och körde boxer ett tag. Om det hände i samband med fibern kom i drift eller senare kommer jag inte riktigt ihåg.

Satsuki
U Ursidae skrev:
Hehe, insåg inte att det var du som var trådstartaren...

Jo jag bor där också. Det ska vara ur drift så vitt jag minns. Kopplade om min mina tv-kablar till antennen på vinden och körde boxer ett tag. Om det hände i samband med fibern kom i drift eller senare kommer jag inte riktigt ihåg.
Då bör det iaf inte vara någon som skriker högt om man gräver av den… 👍

• Gilla
Håkanen67
  • Laddar…
Då bör det iaf inte vara någon som skriker högt om man gräver av den… 👍
Haha, nä antagligen inte. Kanske koppla ur kabeln ur splittern några dar först kanske...😁

• Gilla
Satsuki
  • Laddar…
Satsuki
U Ursidae skrev:
Haha, nä antagligen inte. Kanske koppla ur kabeln ur splittern några dar först kanske...😁
Får bli dagens projekt i morgon…

Satsuki
Mysteriet med vad som fanns i lådan är löst;
En gammal elektrisk kopplingsbox med två gröna kablar och lite spindelnät hängande från anslutningarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.