12 527 läst ·
40 svar
13k läst
40 svar
Nedgrävd kabel till kabel-TV men inget servitut?
Vi har en exakt samma kabel TV i vårt hus .
Hade aldrig någon antenn på huset men sitter vanliga antenn kopplingar i väggen.
Så när vi flyttade in så fick jag ingen bild via digital box men kopplade jag antenn kabeln i TVn direkt så kom en del kanaler upp men med väldigt låg upplösning typ 320p.
Vi hade fiber också så har TV via detta och har rivet bort kablarna inne.
Kabeln ute går genom trädgården typ 20 cm under ytan men denna är också avgrävd nu sen länge då jag planterat häck och grävt pool.
Hade aldrig någon antenn på huset men sitter vanliga antenn kopplingar i väggen.
Så när vi flyttade in så fick jag ingen bild via digital box men kopplade jag antenn kabeln i TVn direkt så kom en del kanaler upp men med väldigt låg upplösning typ 320p.
Vi hade fiber också så har TV via detta och har rivet bort kablarna inne.
Kabeln ute går genom trädgården typ 20 cm under ytan men denna är också avgrävd nu sen länge då jag planterat häck och grävt pool.
Hehe, insåg inte att det var du som var trådstartaren...KristinaRT skrev:
Jo jag bor där också. Det ska vara ur drift så vitt jag minns. Kopplade om min mina tv-kablar till antennen på vinden och körde boxer ett tag. Om det hände i samband med fibern kom i drift eller senare kommer jag inte riktigt ihåg.
Då bör det iaf inte vara någon som skriker högt om man gräver av den… 👍U Ursidae skrev: