Tänkte försöka bygga nytt spånsugssystem i det nya garaget(ska flytta om 2 veckor).
Har idag en liten luna med 100mm rörsytem.
Jag har köpt en super dust deputy och tänkte därför utöka till 125mm istället.
Vad tror ni om att använda en Nederman utsugsfläkt ihop med cyklonen och låta returluften passera genom ett schysst filter?
Utsugsfläkten är nog på 1,5 kw och har 150mm anslutningar vilket passar bra ihop med cyklonen.
 
Jag tror att det är för svagt. Jag har tre kw till bill pentz cyklon med 125 rör. Jag kan önska mer sug ibland.
 
katos katos skrev:
Jag tror att det är för svagt. Jag har tre kw till bill pentz cyklon med 125 rör. Jag kan önska mer sug ibland.
Har du långa rör och mycket böjar?
Jag ska ansluta 3 maskiner och förhoppningsvis blir det bara runt 3m rör.
 
Längsta är kanske åtta, nio meter såklart påverkar det. Men jag tror ändå att 1,5kw blir lite.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.